Monday, January 30, 2006

Tienanmen

Risking to be redundant, I'm giving echo to 1972 by posting here a very interesting and mind disturbing issue.

Think about the consequences, people, think.

Image Hosted by ImageShack.us

SuperSIZE

Do you remember the movie "Super Size Me", and the related book "Don't Eat Me", both by Morgan Spurlock?
Yes? Well, maybe it just sank into your brain in the wrong position. Maybe you took too many things for granted, cos, in the end, that's the waterproof trick of illusion make you see where you are inclined to see and making your mind jump to a controlled conclusion.

Wanna know what the real story is about Mickey D?

CLICK HERE

Saturday, January 28, 2006

...ché mai si dica: "non lo sapevo!"

Friday, January 27, 2006

Happy Birthday, Wolfgang!!!


Image Hosted by ImageShack.us

Today is the 250th birthday of the composer that surely changed the way I feel about beauty in general: Wolgang Amadeus Mozart.
Spend 5 minutes and read this excellent article by William Kristol.

Sunday, January 08, 2006

Energia

Prendendo spunto da un post di Paolo di Lautreamont, ecco una mia analisi sul problema energentico da lui sollevato.

In Austria, da quasi 10 anni è crollato il monopolio sull'energia elettrica. Ossia è possibile per un'azienda o un privato, lasciando assolutamente intatti contatori e cavi vari (però forse ti cambiano il contatore, scusate se non me lo ricordo bene), cambiare il gestore energetico, i risparmi sono pazzeschi, il che ti fa inevitabilmente incavolare e pensare che per tanti anni hai mantenuto mandrie di pecoroni. Partita in grande stile la campagna pubblicitaria della concorrente alla compagnia elettrica ex-monopolista, la seconda, dopo un po' accusa fortemente il colpo e mette su la più imbecille e deficente campagna pubblicitaria della storia in Austria: si vedono artigiani, casalinghe, liberi professionisti vari dalle cui labbra esce fuori una fiduciosa sentenza sullo stile di: "il mio trapano, la mia energia!", quasi a volerti convincere che i kW che ti danno loro sono coccolati, sono più prestazionali e sicuri. Ma in Austria ormai tutti sanno che la corrente elettrica che la rivale vende non è altro che la stessa prodotta dalla ex-monopolista rivenduta sulle sue stesse linee; in pratica un po' come ciò che succede con la telefonia o Internet per i cavi Telecom e InterBusiness. Ma allora io mi domando: è mai possibile che in Italia siamo così fossilizzati da non averci pensato? O da non averci fatto sopra un sogno, un'ideuzza, un pensierino. Noooo, tutti danno per scontato che se il prezzo è quello, beh, il prezzo è quello!!! Pecoroni socialitizzati, ecco cosa siamo diventati! Ma lo insegneranno mai a scuola che cosa sia veramente il "libero mercato"? Possibile che in TUTTI i libri di storia del liceo si dedichi 10 volte più spazio a spiegare le idee economiche di Marx di quelle di Smith???

Friday, January 06, 2006

Violent Day

1. Violent day in Iraq kills more than 120
By Richard A. Oppel Jr. / New York Times News Service
Attacks killed more than 120 people yesterday, as two major suicide bombings rekindled fears of a return to mass sectarian killings after a relative lull and prompted Iraq's most powerful Shiite political faction to warn of retribution and indirectly blame the United States for the bloodshed.
Friday, January 6, 2006 (Philly.com)

Now we are at the "Violent Day" nuance. Where the heck are we going to fall next? You know, it's like a terrible storm, or a tsunami, or a sudden big landslide, something that you can sum up with "Violent Day". Some people will never be able to face reality!

"Reality is a term for people who refuse to see things as they can be, so that they might be, instead seeing things as they are, and lazily assuming that's how they'll always be."

Walter White